GDPR - Databeskyttelse

Som offentlig myndighed, har vi pligt til at oplyse om hvorfor og hvordan, vi behandler indsamlede oplysninger. 

For at du kan søge om tilskud eller låne lokaler, skal du oprettes på Hillerød Kommunes foreningsportal. 

I forbindelse med din oprettelse behandler vi almindelige personoplysninger om dig i form af dit navn, adresse, telefonummer og e-mail. 

Når du søger tilskud

Vi videregiver ikke oplysninger i forbindelse med ansøgning om tilskud.

Når du låner lokaler

Vi videregiver dine oplysninger til parter for hvem det er relevant at vide, at du benytter et givent lokale.Dit navn vil også blive vist på din booking i platformens kalender.

Dine rettigheder

Vi skal orientere dig om, at du har ret til:

  • at få indsigt i de oplysninger, vi har registreret om dig.
  • at få personoplysninger om dig i en struktureret og maskinlæsbar form.
  • at få berigtiget urigtige oplysninger om dig, hvis vi er enige i, at de er urigtige.
  • at gøre indsigelse mod en ellers lovlig behandling af personoplysninger om dig.

Behandlingen af dine personoplysninger sker i medfør af databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra e.

Hillerød Kommune er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger. Vi kan på nuværende tidspunkt ikke sige, hvor længe vi vil opbevare oplysningerne.

Du har mulighed for at klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Kontaktoplysninger på kommunens databeskyttelsesrådgiver
Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du velkommen til at kontakte kommunens databeskyttelsesrådgiver på e-mail: databeskyttelsesraadgiver@hillerod.dk eller telefon 7232 0000.

Indeholder din henvendelse personfølsomme oplysninger anbefaler vi, at du bruger Digital Post eller sender et brev til Databeskyttelsesrådgiveren, Trollesmindealle 27, 3400 Hillerød.

Læs mere om databeskyttelse