Hillerød Strategi- og Rollespilsforening

Beskrivelse

Hillerød Strategi og Rollespils Forening er en af landets ældste spille foreninger, og vi har været en del af det Nordsjællandske spillemiljø siden 1990. Vi er en forening for alle, der interesserer sig for strategispil og rollespil.

Hvad mener vi med strategispil og rollespil??

Hos os er det meget bredt tolket, men med strategispil tænker vi specielt på figur krigsspil, hvor vi samler hære, maler figurer og bygger terræn indenfor en bred vifte af forskellige systemer. Vores figurspil dækker alt fra historiske spil (primært Bolt Action) over Fantasy (Warhammer og Mordheim) til scifi (Star Wars, Warhammer 40K og Kill Team) og meget andet.

Med rollespil spænder vi mindst ligeså bredt, men kun bord rollespil (pen and paper). Vi lægger hverdagens roller bag os og kaster os ud i en aften med skumle planer, forrygende action og underholdning og samvær med ligesindede. Her samles vi i kortere eller længere perioder og prøver at fører vores helte (eller anti helte) igennem et scenarie udtænkt af en af vores gamemastere.

Også her dækker vi mange genre fra fantasy (D&D og Warhammer Roleplay) til moderne tider og frem til scifi (Star Wars).

Hillerød Strategi- og Rollespilsforening

Frederiksborg Byskole, Carlsbergvej 13