Kulturstrategipuljen

← Tilbage til side-oversigten

Målet med kulturstrategipuljen er at støtte, iværksætte og afprøve initiativer i forlængelse af Hillerød Kommunes kulturstrategi ”Sammen om Kulturen”.

Hvem kan søge?

Puljen kan søges af frivillige grupper, foreninger, organisationer, virksomheder og kommunale institutioner.

Hvad kan jeg søge støtte til?

Initiativer der understøtter de 5 sigtepunkter for kulturlivet i Hillerød Kommune, hvor der sigtes mod at:

• have en stærk og tydelig kulturprofil
  • udvikle samarbejder, dialog og netværk
  • understøtte mulighed for kultur for alle aldre – med et særligt fokus på børn og unge
  • arbejde på tværs af fagområder - fx kultur/natur, kultur/sundhed og kultur/byudvikling
  • investere i gode rammer for kulturlivet - ikke mindst de udendørs.
Hvad bliver prioriteret?
  • Initiativer der fremmer nye netværk.
  • Samskabte, tværgående initiativer.
  • Initiativerne der har karakter af at være forprojekter eller pilotprojekter, hvor initiativer testes forud for eventuelle større indsatser.
  • Initiativer hvor erhvervslivet er medtænkt eller involveret.
  • Initiativer der er fondsegnede eller har opnået fondsstøtte.

Alle ovenstående punkter skal ikke nødvendigvis være opfyldt.

Hvornår kan jeg søge?

Du kan søge løbende. Ubrugte midler i puljen overføres til næstkommende år.

Regnskab og evaluering

Senest 2 måneder efter det støttede projekt/arrangement er afsluttet, skal der udarbejdes et regnskab og kort evaluering af projektet, der uploades på foreningsportalen.
Regnskabet skal underskrives af den økonomisk ansvarlige. Tilskudsmidler, som foreningen ikke har brugt til formålet, skal tilbagebetales til kommunen.

Kun udbetaling til NemKonto

Der udbetales kun til Nemkonto. Det betyder, at CVR/CPR skal være tilknyttet en Nemkonto, for at der kan udbetales tilskud.

Budget

Brug dette Excelark til upload af budget.

Retningslinjer for Kulturstrategipuljen