Tilskud til særlige formål for børn og unge

← Tilbage til side-oversigten

Har du et barn eller ung i din forening, der har behov for økonomisk støtte for at kunne deltage i foreningens aktiviteter?
Så kan I søge puljen til særlige formål for børn og unge, som folkeoplysningsudvalget har afsat midler til.

Hvem kan søge

Alle godkendte folkeoplysende foreninger i Hillerød Kommune.

Hvad kan der søges til?

Foreninger kan i særlige tilfælde søge om støtte til kontingent, lejrture eller andre udgifter for børn og unge, hvor foreningen vurderer, at familien ikke har mulighed for selv at afholde udgifterne.

Foreningen kan søge om tilskud til særlige initiativer for børn og unge, der fx ikke tiltrækkes af andre aktiviteter eller har behov for ekstra støtte.

Der ydes ikke støtte til personligt udstyr.

Hvornår kan der søges?

Ansøgninger modtages løbende gennem året. Ansøgningsfrister kan findes under Folkeoplysningsudvalgets mødeplan.

Kun udbetaling til NemKonto

Der udbetales kun til Nemkonto. Dvs at CVR/CPR skal være tilknyttet en Nemkonto for at der kan udbetales tilskud

Retningslinjer for puljen til særlige formål for børn og unge