Ansøg om tilskud fra Udviklingspuljen

← Tilbage til side-oversigten

Har du eller din forening en ide til nye projekter inden for folkeoplysningsområdet, kan I søge tilskud fra Udviklingspuljen.

Folkeoplysningsudvalget afsætter årligt midler til en udviklingspulje, du kan søge til at sætte nye folkeoplysende aktiviteter i gang.

Folkeoplysningsudvalget kan reservere Udviklingspuljen eller en del af puljen til initiativer inden for et bestemt indsatsområde. Udvalget kan selv være initiativtager.

Hvem kan søge?

Foreninger, aftenskoler, klubber, selvorganiserede grupper og enkelt personer

Hvad kan jeg søge til?
  • nye initiativer og projekter med folkeoplysende formål
  • udviklingsarbejde, der tiltrækker og involverer nye målgrupper
  • tilbud til børn og unge, som ikke tiltrækkes af øvrige tilbud
  • etablering af samlingssteder med folkeoplysning som hovedformål
  • virksomhed af tværgående karakter
  • samarbejde mellem foreninger, aftenskoler, selvorganiserede og institutioner.

Projekterne skal være åbne for alle og henvende sig til borgere i Hillerød Kommune.

Hvad kan jeg ikke søge til?
  • tilbud, der har et kommercielt sigte
  • tilbud, der allerede får direkte tilskud efter folkeoplysningsloven
  • tilbud, der hører under anden lovgivning
  • drift af projekter

Der kan som hovedregel ikke ydes tilskud til:

• personligt udstyr (fx fodboldstøvler, spilletrøjer, ketsjere osv.)
  • mesterskaber
  • præmier ved mesterskaber/turneringer/stævner.
Hvornår kan jeg søge?

Ansøgninger modtages løbende gennem året. Ansøgningsfrister kan findes under Folkeoplysningsudvalgets mødeplan.

Regnskab og evaluering

Senest 2 måneder efter det støttede projekt/arrangement er afsluttet, skal der udarbejdes et regnskab og kort evaluering af projektet.

Regnskabet skal underskrives af den økonomisk ansvarlige og uploades på foreningsportalen. Tilskudsmidler, som foreningen ikke har brugt til formålet, skal tilbagebetales til kommunen.

Kun udbetaling til NemKonto

Der udbetales kun til Nemkonto. Det betyder, at CVR/CPR skal være tilknyttet en Nemkonto, for at der kan udbetales tilskud.

Brug dette Excelark til upload af budget.

Retningslinjer for Udviklingspuljen