Ansøg om tilskud fra Materielpuljen

← Tilbage til side-oversigten

Har din forening behov for støtte til køb af materialer, så kan I søge om tilskud fra Materielpuljen.

Materielpuljen er en pulje, som folkeoplysningsudvalget har afsat midler til.

Hvem kan søge?

Alle godkendte folkeoplysende foreninger i hillerød kommune kan søge. Kravet er blot, at der ydes en form for egenfinansiering/egen arbejdskraft. Egenfinansieringen udgør som hovedregel 50% af anskaffelsen.

Bemærk, at hvis flertallet af foreningsmedlemmerne er bosiddende uden for Hillerød Kommune, kan Folkeoplysningeudvalget vælge at kun at støtte materielindkøb til andelen af foreningsmedlemmer med bopæl i kommunen

Hvad kan jeg søge til?

Der kan søges tilskud til nyt materiel, der indgår som en naturlig del af foreningens aktiviteter.

Hvad kan jeg ikke søge til?

Dr kan som hovedregel ikke ydes tilskud til:

• personligt udstyr /(fx. fodboldstøvler, spilletrøje, ketsjere osv.
  • mesterskaber
  • præmier ved mesterskaber/turneringer/stævner

Hvornår kan jeg søge?

Ansøgninger modtages løbende gennem året. Ansøgningsfrister kan findes under

Regnskab
Kun udbetaling til NemKonto

Der udbetales kun til Nemkonto. Det betyder, at CVR skal være tilknyttet en Nemkonto, for at der kan udbetales tilskud.

Retningslinjer for Materielpuljen

Kontaktoplysninger på kommunens databeskyttelsesrådgiver

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine oplysninger, er du velkommen til at kontakte kommunens databeskyttelsesrådgiver på e-mail: mailto:databeskyttelsesraadgiver@hillerod.dk eller telefon 7232 0000.

Indeholder din henvendelse personfølsomme oplysninger anbefaler vi, at du bruger digital post eller sender et brev til Databeskyttelsesrådgiveren, Trollesmindealle 27, 3400 Hillerød.

Erklæring om indhentelse af børneattest

Har jeres forening aktiviteter for børn og unge under 15 år skal I indhente børneattester.

Hillerød Kommune er forpligtet til at indhente en erklæring fra alle foreninger, uagtet de ikke har aktiviteter for børn og unge under 15 år, for at kommunen må yde tilskud eller låne lokaler ud.

Det betyder, at alle foreninger, der modtager tilskud eller låner lokaler i Hillerød Kommune, skal afgive en erklæring over for kommunen. Afgivelse af erklæringen påfører således ikke foreningen at indhente børneattester, når foreningen ikke ansætter eller beskæftiger personer med direkte kontakt med børn under 15 år.

Bemærk at Hillerød Kommune kun skal modtage erklæringen om, at foreningen overholder loven om børneattester. Selve børneattesterne skal aldrig sendes til kommunen, men er udelukkende til foreningens eget brug.

Det er foreningens tegningsberettigede efter vedtægterne, der afgiver erklæringen på foreningens vegne.

Din forening afgiver erklæringen under ’Rediger foreningsoplysninger’ her i portalen. Du skal være logget på systemet for at kunne afgive erklæringen. Erklæringen afgives ved at sætte hak i feltet ’Erklæring af børneattest’. Erklæringen skal afgives en gang om året. Frist er 1. marts hvert år.

Find børneattestloven på Retsinformation: Bekendtgørelse om indhentelses af børneattest